Mango smoothie bowl

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Mango… ik ben er dol op!! Dus laten we er lekker de dag mee beginnen. Dit is een ideaal ontbijtje om mee te nemen, maar natuurlijk ook om lekker thuis te eten. Maak het de avond van te voren, zet het in de koelkast en ‘s ochtends stopt je het zo in je tas en je gaat de deur uit. Super makkelijk en vooral heeeel lekker!


MANGO SMOOTHIE BOWL

Ontbijt – 10 min.


1/2 grote rijpe mango (of 1 kleintje)
150 gr magere kwark
1 tl limoensap
1 el gerapste kokos
30 gr havermout, muesli of granola


staafmixer
hoge (maat)beker
evt. een bakje/ potje om mee te nemen


Snijd de mango in de lengte langs de pit doormidden. We gebruiken 1 helft, dus bewaar de andere helft in vershoudfolie in de koelkast.

Snijd de mango in repen en snijd de schil er vanaf.

Snijd een paar mooie blokjes en doe de rest van de mango in een hoge beker.

Voeg de kwark, limoensap en geraspte kokos toe en pureer met een staafmixer tot een smoothie.

Schenk de smoothie in een bakje of glazen potje.

Roer de stukjes mango erdoor.

Doe de havermout, muesli of granola erbij. Gebruik je havermout roer dit dan door de smoothie zodat het zacht wordt, kies je voor muesli of granola laat het er dan op liggen zodat het knapperig blijft.

Bestrooi evt. met wat extra geraspte kokos. Deksel erop en zet het in de koelkast, of je eet het gelijk op.